Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 12.08.2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dz.U.2020.1395 z późn. zm.), u powiązaniu z:
§ 1
§ 2
§ 3
§ 4
§ 5
§ 6
§ 7
§ 8
§ 9
§ 10
Jeżeli teleporada zostanie przerwana z przyczyn technicznych przed jej zakończeniem, PM ma obowiązek po ustaniu awarii technicznej ponowić kontakt z pacjentem w najszybszym możliwy czasie. Jeżeli teleporada z przyczyn jw. musi być przełożona, PM przekazuje polecenie PR nawiązania kontaktu z pacjentem, poinformowania o przyczynach przerwania teleporady i konieczności uzgodnienia nowego jej terminu lub zrealizowania porady w formie bezpośredniego kontaktu z PM. PR w tym samym dniu, po potwierdzeniu nowego terminu teleporady lub osobistej wizyty pacjenta w placówce, rejestruje teleporadę/ wizytę w systemie CN.
§ 11
Jeśli w toku teleporady zachodzi konieczność przekazania przez pacjenta posiadanego dokumentu medycznego, zawierającego dane istotne dla dokonania przez PM oceny stanu pacjenta i rozpoznania, PM ustala z pacjentem sposób dostarczenia wskazanego dokumentu. Jeśli pacjent ma możliwość przekazania dokumentu medycznego drogą elektroniczną, PM informuje pacjenta o adresie poczty elektronicznej, na którą należy przesłać dokument. Ze względu na zachowanie poufności przy przekazywaniu danych zawartych w dokumentacji medycznej zaleca się przesłanie dokumentu w formie zaszyfrowanej.
§ 12
Realizacja teleporady PM jest odnotowywana w indywidualnej dokumentacji medycznej pacjenta.
§ 13
PR, CC i PM, w związku z przyjmowaniem zgłoszeń na teleporady, ich przeprowadzeniem, wystawianiem dokumentów medycznych, mają obowiązek przestrzegania wymogów dotyczących ochrony danych osobowych, wynikających z obowiązujących przepisów prawa i procedur wdrożonych w SPZZLO na podstawie ww. przepisów.
§ 14
Ze względu na ochronę danych osobowych personelu realizującego teleporadę, a także z uwagi na wynikający z rozporządzenia wskazanego na wstępie wymóg przeprowadzania teleporady w sposób gwarantujący poufność przekazywania danych, Pacjent nie powinien dokonywać rejestrowania/nagrywania za pomocą urządzeń elektronicznych przebiegu wizyty, czy też umieszczania nagrań na portalach społecznościowych celem wykorzystywania ich w sposób sprzeczny z prawem.
§ 15
Przebieg teleporad przeprowadzanych przez personel medyczny Zespołu nie jest przez Zespół nagrywany.
§ 16
§ 17
Nadzór nad realizacją postanowień określonych w niniejszych warunkach sprawują KP.
§ 18
Copyrights 2024 | Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa-Żoliborz | Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałow w całosci lub w części bez zgody właściciela jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich.